Föreläsaren

Nästa gång du bokar en föreläsare så vill du ha en som är påläst, aktuell och anpassad efter din organisation och verksamhet. Då har du kommit rätt.

Nordinspires föreläsare sätter värde i att alltid vara härvarande, det betyder mentalt närvarande. En självklarhet kan tyckas. Men det betyder mer än att bara vara fokuserad, det betyder att vara lyhörd och flexibel för åhörarnas förväntningar och önskningar.

 

Erfarenhet från 1998

Visst vore det enklare att turnera runt med en färdiga föreläsningar – fast det är inte Nordinspire. När Nordinspire startades var det flera affärscoacher som försökte få oss att paketera innehållet. Med andra ord, göra föreläsningar som sedan upprepades gång på gång. Det är ett format som inte passar Nordinspire.

Vi bryr oss om vad ditt mål med vår närvaro är och anpassar innehållet efter det.

 

Kommunikation är mellanmänskligt

Vi utgår alltid från kommunikation, oavsett om det är irl eller url. Med andra ord offline eller online. Faktum är att hur vi kommunicerar i verkliga livet och på t.ex. Sociala Medier inte skiljer sig så mycket från varandra.

Mycket har blivit sagt genom åren om kommunikation och det finns knappast något nytt under solen. Men håll med om att det mellanmänskliga är spännande och att vi alltid kan bli bättre på att kommunicera. Framförallt kan vi bli bättre på att övertyga. Föreläsningar är ett sätt att kommunicera, det finns många fler.

Som formgivare och projektledare från reklambranschen, samt erfarenhet som marknadsansvariga i både statliga och privata organisationer vet vi att vi kan det vi pratar om.

 

Lena vid graffitiväggen

Om vi själva får välja

Vi talar gärna och ofta om Sociala Medier. D.v.s. hur du i din organisation och verksamhet kan kommunicera och använda digitala kanaler. Det kräver att vi ständigt håller oss uppdaterad och omvärldsorienterad. Det betyder också att vi tillbringar en hel del tid vid datorn, paddan eller mobilen.

Men vi pratar lika gärna om den mellanmänskliga kommunikationen. Det handlar om att möta din publik här och nu – att vara härvarande. Eller om kommunikation inom en organisation, hur ni talar med varandra och om varandra.

Vårt mål är att du ska få mer än du bad om. Vi vill att du ska få en del AHA-upplevelser och några bekräftelser. Ibland slår vi in öppna dörrar. Men, visst är det fler än vi som behöver bli påmind om självklarheter.

 

 

Är du nyfiken på att se vad vi har gjort tidigare, vad kunder sagt samt utbildningar som vi har genomfört? Läs mer här

Hör gärna av dig!

4 + 3 =