Just nu sitter jag och förbereder mitt webbinar som jag ska ha den 9 december. Ett webbinar om att driva en företagsblogg. Eller kanske helt enkelt om bloggkunskap. Om det nu är något som finns. Men faktum är att fler och fler inser värdet av att dela med sig. Värdet av att visa vad jag eller vi kan. Värdet av att genom berättelser stärka varumärket.

Genom berättelser, artiklar, metaforer och liknelser har du världens möjlighet att berätta din historia. Jag vet att det finns många, många artiklar, blogginlägg och kurser om hur du ska blogga, hur du ska skriva och hur du ska… Jag vet att det t.o.m. finns kurser i hur du tjänar stoooora pengar på ditt bloggande.

 

Reflektera och utveckla – en ständig process

Nej, det är inte det jag ska ha mitt webbinar om. Även om det är ett spännande ämne i sig. Nu när jag har bestämt mig för att vara med i ännu en bloggutmaning: #Blogg24, som blir som en adventskalender helt enkelt, kan det finns anledning att återigen ta mitt eget bloggande under lupp. Utveckla och sätta mål med bloggandet som jag inte har gjort tidigare.

Blogg24_2

Blogg24Logo

Många företagare använder bloggen och andra sociala mediekanaler för att de vet att de borde istället för att inse att det kan vara ett strategiskt verktyg, om det används rätt. De flesta större organisationer och företag har idag åtminstone en bloggare, men oftast flera. En VD-blogg, teknikblogg eller en blogg om verksamheten är rätt vanligt.

 

Anmäl dig till webbinaret: Blogga med framgång du också!

Allt det här kommer jag förstås att berätta mer om på mitt webbinar – blir du nyfiken? Anmäl dig du också – och anmäler du dig via den här länken får du också mina 5 bästa tips att hitta uppslag till nya bloggartiklar. Och det får du bara via den här länken!

Ja tack, jag vill ha 5 tips redan nu!

Vi hörs väl den 9 december, kl. 10.00 – ca. 11.00 – för det är då jag kör: ”Lär dig blogga med framgång”

Du kommer att lära dig:

Hur en företagsblogg kan stärka ditt varumärke

Hur en företagsblogg kan driva trafik till din hemsida

Att en företagsblogg är ett sätt att övertyga både kunder och potentiella kunder

 

Anmäl dig nu!

Ja tack, jag vill ha 5 tips redan nu!

%d bloggare gillar detta: