I morgon är det midsommarafton. Hemma i Sverige är det något speciellt. Det är något jag alltid längtar efter. Det är höjdpunkten på sommaren och ändå känns det nästan alltid som om sommaren precis har startat. Det är där och då som det sakta börjar bli mörkare igen.

För oss har det varit tradition att fira tillsammans med goda vänner. De senaste åren har Öland varit utgångspunkt. Det går knappast att få det mer idylliskt och midsommarlikt än att äta sillunchen med tångluft i näsan och fiskmåsar seglande ovan i det blå.

Så här på distans är det åtminstone min bild av svensk midsommar. I år när vi valde att vara kvar i USA känns den bilden ännu mer levande och riktig. Visst vet jag att det kan vara kallt, blött och myggigt också, men jag väljer att hålla kvar vid min idyll.

Här där det inte är någon högtid fortsätter allt som vilken vardag som helst. Dessutom har vi haft över 30 grader i ett par veckor och en luftfuktighet som är närmare 90% vissa dagar. Det är en underdrift att kalla det för behagligt. Men… eftersom det är min sista sommar som boende i South Carolina här njuter jag så mycket jag kan. Det blir ändå lite firande i vårt hus – IKEA har försett oss med både matjessill och prinskorv.

Sittandes på kontoret och skrivandes min blogg tänkte jag att jag ändå måste vara lite produktiv – då borde ju texten också vara i enlighet med mitt varumärke och min bransch. Jag nöjer mig med att önska Glad Midsommar och bjuda på en infograph om varför jag gör det jag gör, varför jag tycker att informationsmarknadsföring är något alla företagare borde ta till sig.

Kram från andra sidan Atlanten.

Infograph1

%d bloggare gillar detta: